עורך דין נזיקין בירושלים | פיצויים תביעת ביטוח

פיצויים בתביעת ביטוח

כיצד נקבע סכום הפיצוי בתביעת ביטוח?

כשאדם נפצע בתאונת דרכים נגרמים לו נזקים מסוגים שונים. עוגמת נפש, הוצאות כספיות על טיפולים רפואיים, וימי מחלה. כל סוג כזה של נזק נקרא “ראש נזק”. ראש הנזק החשוב והמרכזי ביותר הוא “פגיעה בכושר ההשתכרות”.

ראש הנזק זה, פגיעה בכושר ההשתכרות, כשמו כן הוא. הזק שנגרם לפוטנציאל ההשתכרות. פוטנציאל ההשתכרות הוא האופק התעסוקתי של האדם, כמה כסף הוא יוכל להרוויח במהלך חייו.

הנקודה החשובה ביותר שצריך לזכור היא, שהפיצוי ניתן עבור נזק שנגרם לפוטנציאל ההשתכרות. הפיצוי ניתן, לאו דווקא, על נזק שנגרם להשתכרות בפועל. לכן, גם אם אין ירידה בשכר החודשי, ואפילו אם השכר החודשי עלה, ניתן לקבל פיצוי בגין פגיעה בכושר ההשתכרות.

איך מקבלים פיצוי על נזק לפוטנציאל ההשתכרות? פשוט מאוד. בשלב הראשון אנחנו צריכים להוכיח את גובה פוטנציאל ההשתכרות, כלומר, כמה הנפגע היה יכול להרוויח, אם לא הייתה תאונה.  את הפוטנציאל התעסוקתי נוכיח באמצעות תלושי שכר, השכלה, תכניות לעתיד, תכניות בעבר, קצב התקדמות תעסוקתי, ועוד.

אחרי שגיבשנו את פוטנציאל ההשתכרות, אנחנו צריכים לקבוע כמה נזק נגרם לפוטנציאל ההשתכרות. נקודת המוצא לנזק שנגרמים, בדרך כלל, לפוטנציאל ההשתכרות, תהיה בהתאם לשיעור הנכות הרפואית שנגרמה מהתאונה. לדוגמה, אדם שפוטנציאל ההשתכרות שלו הוא 10,000 שח בחודש, והנכות הרפואית שנגרמה לו היא 50%, אז היקף הפגיעה בפוטנציאל ההשתכרות יהיה עד 50% מתוך 10,000 שח.

כלומר הנזק לפוטנציאל השתכרות הוא עד 5,000 שח בכל חודש, כפול מספר החודשים שנותרו עד הפנסיה. אם מדובר בבחור צעיר, מדובר על פיצויים שיכולים להגיע למיליונים. ואנחנו מזכירים לכם שוב. גם אם אין ירידה בשכר, זה לא משנה. כי הפיצוי ניתן עבור הנזק שנגרם לפוטנציאל ההשתכרות, ולאו דווקא עבור הפגיעה בשכר החודשי.

עורך דין נזיקין בירושלים | פיצויים תביעת ביטוח
צור קשר

מאמרים נוספים