עורך דין לנזיקין בירושלים | תביעה ביטוח לאומי

תביעה לביטוח לאומי

החל מהרגע בו אנו מסיימים את הצבא, עלינו לשלם ביטוח לאומי. זה לא משנה אם אנחנו עצמאים או שכירים, זה גם לא משנה אם אנחנו מובטלים או עובדים. המדינה מחייבת אותנו לשלם ביטוח לאומי, על מנת שאם נידרש יום אחד, אז נקבל קצבאות ותגמולים שונים.

אחד מאותן קצבאות שאנחנו יכולים לקבל, במידה ונזדקק, זו קצבת אובדן כושר עבודה. מדובר על קצבה שניתנת לאנשים שעברו תאונת עבודה ואינם יכולים לעבוד במקצוע ובתפקיד שלהם. זו קצבה שניתנת באופן זמני לאנשים שנמנע מהם לעבוד תקופה מסוימת, או באופן קבוע לאנשים שאינם יכולים לעבוד כלל. כך הם יכולים לכלכל את עצמם וכן את בני משפחתם.

על מנת לקבל קצבה, יש להגיש תביעת תאונת עבודה ביטוח לאומי. תביעה זו ניתן להגיש באמצעות עורך דין לתאונות עבודה אשר משתלם להיעזר בו במקרים של תאונה מסיבות שונות, וזו ללא ספק אחת מהן. שכן אחרת, יהיה לנו קשה יותר להתמודד עם הדרישות השונות של ביטוח לאומי.

לפני שנסביר כיצד מגישים את התביעה, חשוב להבהיר, לא כל תביעה מתקבלת אך אם התביעה שלנו נדחית, אנחנו יכולים להגיש ערעור. צריך גם לומר, יש משמעות לתביעה, שכן, בלעדיה יהיה לנו מאוד קשה להתמודד עם הסיטואציה החדשה. הרי אנחנו לא נוכל לעבוד, ואם אין לנו ביטוח פרטי, אז למעשה זו הקצבה היחידה שאנחנו נוכל לקבל ולהתפרנס ממנה. מה עוד שביטוח לאומי צריכים לדעת שאנחנו לא עובדים, ועל כן, לא נוכל להמשיך ולשלם ביטוח לאומי באופן רגיל.

כיצד מגישים תביעה לביטוח לאומי

על מנת להגיש תביעה, אנחנו צריכים להציג את כל המסמכים שמלמדים על התאונה ועל המקרה שלנו. במוסד לביטוח לאומי ירצו לדון במסמכים, לבדוק אותם, וכן הם יזמינו אותנו לפגישות, כולל ועדות רפואיות ומבחני תיאום, בשביל לוודא שאכן אנחנו לא יכולים לבצע את הפעולות שנדרשות מאיתנו על מנת למלא את תפקידנו.

בהתאם להחלטת הוועדה ולתוצאות המבחנים, המוסד לביטוח לאומי יקבע מה אחוז הנכות שלנו. במידה והוא עומד בסף הנדרש להגדרה של אובדן כושר עבודה (75 אחוז), הרי שאנחנו לא נצטרך לחזור לעבודה ונוכל לקבל קצבה על אובדן כושר עבודה.

חשוב כאן לציין שתי נקודות. ראשית, ייתכן אובדן כושר עבודה חלקי, זה אומר, שאנחנו יכולים לעבוד אך בתחום אחר, בתנאי כמובן שיש לנו את היכולות והידע. שנית, קצבת אובדן כושר עבודה איננה מכסה מאה אחוז את שכר שקיבלנו קודם לכן. מדובר על קצבה הרבה יותר נמוכה, היא בנויה על פי ממוצע השכר והסכומים ששילמנו במשך השנים לביטוח לאומי. בכל מקרה, ייתכן ונוכל לקבל מענקים נוספים, זאת בהתאם לצרכים ולמצב הפיזי וכן למצב הנפשי שלנו.

 

עורך דין לנזיקין בירושלים | תביעה ביטוח לאומי
צור קשר

מאמרים נוספים